כדי לדרג במקום הגבוה ביותר בגוגל, עליך להבין משהו שנקרא E-E-A-T
E-E-A-Tמייצג ניסיון, מומחיות, סמכותיות ואמינות. זהו הקריטריון שבו גוגל משתמשת כדי לקבוע אם התוכן שלך מספיק איכותי כדי להתקדם בדירוגים. אם התוכן שלך לא נחשב לאמין או מהימן, הוא לא יצליח להופיע גבוה בתוצאות החיפוש.
למה זה חשוב? גוגל מתמקדת בהענקת תוכן אמין ומוסמך למשתמשים. אם תשלוט ב-E-E-A-T, לא רק שהתוכן שלך ידרג טוב יותר, אלא גם תבנה אמון עם הקהל שלך.
המדריך הזה יסביר לך מהו E-E-A-T ואיך להשתמש בו כדי ליצור תוכן שיתפוס תשומת לב.
מה זה E-E-A-T ?
E-E-A-T מייצג ניסיון, מומחיות, סמכותיות ואמינות. זהו הקריטריון שבו גוגל קובעת אם התוכן שלך ראוי לדירוג. הנה מה שכל חלק משדר:
ניסיון
ניסיון מתייחס לידע מעשי אמיתי. לקרוא על נושא זה דבר אחד, אך לחוות אותו באופן אישי זה דבר אחר. לדוגמה, פוסט בבלוג על טיולים מאדם שבאמת ביקר ביעד הוא יותר מהימן מאדם שלא ביקר שם. הניסיון מראה שאתה יודע על מה אתה מדבר.
מומחיות
מומחיות מתייחסת לידע מעמיק וממוקד. אם אתה מומחה, אתה השקעת זמן בלמידה ובשליטה על הנושא שלך. לדוגמה, מקצוען מוסמך בתחום הבריאות שכותב על נושאים רפואיים הוא דוגמה למומחיות. גוגל מעריכה תוכן מומחה כי הוא יותר מדויק ומועיל למשתמשים.
סמכותיות
סמכותיות היא איך אחרים רואים אותך. האם את/ה מקושר/ת לאתרים אמינים או מוזכר/ת על ידי מומחים בתעשייה? כשמקורות סמכותיים אחרים מכירים אותך, גם גוגל מכיר בך. ככל שיש לך יותר סמכות, כך הסיכוי שלך לדרוג גבוה יותר גדל.
אמינות
אמינות מתייחסת לכך שאתה מהימן. האם התוכן שלך מדויק וברור? האם יש לך אתר מאובטח? כאשר המשתמשים סומכים על התוכן שלך, הם נוטים להישאר באתר שלך, וגוגל ישים לב לכך.
ההתפתחות מE-A-T ל E-E-A-T
E-E-A-T לא תמיד כלל את “ניסיון”. בהתחלה זה היה E-A-T ) מומחיות, סמכותיות ואמינות). אז למה גוגל הוסיפה את “ניסיון ? ”
בסוף 2022, גוגל עדכנה את ההנחיות שלה כדי להדגיש את הניסיון. למה? כי ניסיון בעולם האמיתי מוסיף אמינות לתוכן. לדוגמה, ביקורת על מוצר שנכתבה על ידי מישהו שהשתמש במוצר בפועל שווה הרבה יותר מביקורת שנכתבה על ידי מישהו שיש לו רק ידע בסיסי.
העדכון הזה מראה שגוגל מתמקדת בהענקת תוכן יותר אותנטי ומהימן למשתמשים. בעוד שמומחיות וסמכות כבר היו חשובים, הניסיון מוסיף שכבת אמון וקשירות.
בקצרה, גוגל עכשיו מחפשת תוכן שלא רק מציג ידע, אלא גם משקף מעורבות בעולם האמיתי עם הנושא. זה הכל על איכות, אותנטיות ואמון.
למה E-E-A-T חשוב?
E-E-A-Tלא רק הנחיה לגוגל—היא משפיעה ישירות על איך התוכן שלך מדורג ואיך המשתמשים אינטראקציה איתו.
השפעה על SEO
גוגל משתמשת ב-E-E-A-T כדי לקבוע איזה תוכן ידרג. זה כבר לא מספיק למלא את התוכן שלך במילות מפתח. גוגל רוצה לראות שהתוכן שלך באמת מועיל, מהימן ונכתב על ידי מישהו בעל ידע. כאשר התוכן שלך מציג ניסיון אמיתי, מומחיות עמוקה, סמכות ואמון, גוגל תגמול אותו עם דירוגים גבוהים יותר.
E-E-A-Tעוזר לגוגל לסנן תוכן באיכות נמוכה ולא מהימן. אם התוכן שלך עומד בכל קריטריוני E-E-A-T, גוגל סביר להניח שתציג אותו למשתמשים המחפשים מידע מדויק ומועיל. בלי E-E-A-T, גם אסטרטגיית מילות המפתח הטובה ביותר לא תעזור הרבה.
אמון ומעורבות המשתמשים
E-E-A-T גבוה בונה אמון עם הקהל שלך. כאשר אנשים סומכים על התוכן שלך, הם יותר סביר שיהיו מעורבים בו—בין אם על ידי קריאה נוספת, שיתוף, או אפילו רכישה אם יש לך אתר מסחר אלקטרוני. אמון מוביל לחוויית משתמש טובה יותר, דבר שמוביל לדירוגים גבוהים יותר וליותר המרות.
כאשר המשתמשים סומכים על התוכן שלך, הם יותר סביר לחזור, להירשם או להמליץ על האתר שלך לאחרים. גוגל תגמול תוכן ששומר על המעורבות של המשתמשים כי זה מראה שהאתר שלך מציע ערך אמיתי.
רלוונטיות לתוכן YMYL
E-E-A-T חשוב במיוחד עבור תוכן YMYL (הכסף שלך או החיים שלך). זה כולל נושאים כמו בריאות, כספים, ייעוץ משפטי ובטיחות—כאשר עצות רעות עלולות להוביל לתוצאות חמורות. גוגל שומרת על דפים אלה בסטנדרטים גבוהים יותר כי הם משפיעים ישירות על רווחת המשתמשים. אם אתה כותב על נושאים רגישים, עליך לתת עדיפות ל-E-E-A-T כדי לזכות באמון גם מהמשתמשים וגם מהמנועי חיפוש.
בקצרה, אם אתה כותב תוכן YMYL, ה-E-E-A-T שלך חייב להיות ברמה גבוהה. גוגל מדרגת רק תוכן ממקורות מהימנים ואמינים באזורים בעלי סיכון גבוה אלו.
שיטות עבודה מומלצות לשיפור E-E-A-T
כדי לשפר את ה E-E-A-T שלך, עליך להראות לגוגל ולקהל שלך שהתוכן שלך מהימן ואמין. הנה כמה צעדים מעשיים לשיפור כל חלק ב E-E-A-T:
הצגת ניסיון
ניסיון מתייחס להראות שאתה היית מעורב או חיית את הנושא. כך תוכל לעשות זאת:
- שתף סיפורים אישיים או מקרים שמחוברים לנושא שלך.
- השתמש בדוגמאות מהחיים האמיתיים כדי לתמוך בטענותיך ולהציע ערך מעשי לקוראים שלך.
- כשאתה כותב ביקורות או מדריכים, כלול תובנות שיכולות לבוא רק מאדם שיש לו ניסיון אמיתי. ככל שתוכל להראות יותר ניסיון אישי עם הנושא, כך תבנה יותר אמון עם הקהל שלך.
הקניית מומחיות
כדי להוכיח שאתה מומחה, התוכן שלך חייב להיות מדויק, מבוסס על מחקר טוב ומקיף. הנה מה שאתה יכול לעשות:
- תבסס את התוכן שלך על מחקר מוצק ומקורות מהימנים.
- הדגש את האישורים והניסיון שלך. אם יש לך הסמכות או תארים, ציין אותם.
- תספק תשובות מפורטות ומועילות לשאלות המשתמשים. ככל שהתוכן שלך יהיה מקיף יותר, כך גוגל יכיר יותר במומחיות שלך. הצגת הידע שלך בונה אמון ומעמידה אותך כסמכות בתחום שלך.
בניית סמכות
סמכות נבנית לפי איך אחרים רואים אותך ואת התוכן שלך. כדי להקים סמכות:
- השג קישורים חיצוניים מאתרים מכובדים בתעשייה שלך. יותר קישורים איכותיים יעזרו לגוגל לבנות אמון בך.
- עוסק בכתיבת פוסטים אורחים ודיבור פומבי כדי להעלות את הפרופיל שלך בתעשייה.
- השתתף בדיונים מקוונים, ראיונות ופודקאסטים כדי להרחיב את ההשפעה והמוניטין שלך. המטרה היא להפוך לקול מהימן שמגיעים אליו כדי לקבל הנחיות.
שיפור האמינות
האמון הוא מה שגורם למשתמשים להאמין בתוכן שלך ולחזור אליו. כך תוכל לבנות אמון:
- ודא שהאתר שלך מאובטח (HTTPS) ונוח לניווט.
- היה שקוף לגבי מי שאתה. כלול פרטי יצירת קשר ברורים ודף “אודות” עם פרטים על הרקע שלך.
- בדוק את העובדות בתוכן שלך באופן קבוע כדי לוודא שהוא מדויק ומעודכן.
- הצג ביקורות והמלצות משתמשים כדי להוסיף הוכחות חברתיות ולבנות אמון. אתר מהימן הוא אתר שמשתמשים וגוגל מרגישים בנוח להסתמך עליו.
דעות מוטעות נפוצות לגבי E-E-A-T
ישנן מספר מיתוסים לגבי E-E-A-T שעלולים לבלבל את יוצרי התוכן. בואו נבהיר אותם:
E-E-A-T הוא גורם דירוג ישיר
מיתוס נפוץ הוא ש-E-E-A-T הוא גורם דירוג ישיר. במציאות, לגוגל אין אלגוריתם דירוג ספציפי ל-“E-E-A-T”. במקום זאת, E-E-A-T הוא חלק מתהליך ההערכה הכללי של התוכן. זה עוזר לגוגל להעריך אם התוכן שלך הוא איכותי, אך הוא לא “מגביר” דירוגים ישירות. תוכן שמציג ניסיון, מומחיות, סמכות ואמון ידרג גבוה יותר באופן טבעי, אך זהו תוצאה של איכות התוכן הכוללת, ולא רק של E-E-A-T.
אפשר להשיג E-E-A-T רק דרך SEO טכני
מיתוס נוסף הוא שאפשר להשיג E-E-A-T גבוה רק על ידי התמקדות ב-SEO טכני—כמו שיפור מהירות האתר או אופטימיזציה של תגיות מטה. אמנם SEO טכני חשוב, אך מה שחשוב יותר עבור E-E-A-T הוא איכות התוכן. אין כמות של אופטימיזציה טכנית שיכולה להחליף תוכן שהוא באמת שימושי, מהימן ורמת מומחיות גבוהה. גוגל מעריכה תוכן איכותי יותר מכל דבר אחר.
E-E-A-T אומר שהתוכן שלך צריך להיכתב על ידי מומחה
אמנם זה אידיאלי שהתוכן שלך ייכתב על ידי מומחה, אך זה לא תמיד הכרחי. אתה לא חייב איש מקצוע מוסמך כדי להשיג E-E-A-T. גם אם אינך מומחה, תוכל עדיין לבנות E-E-A-T על ידי הצגת ניסיון אמיתי וספקת מידע אמין ומבוסס מחקר. הדגשת מקורות סמכותיים או תרומות אורח ממומחים יכולה גם לעזור להגדיל את האמינות של התוכן שלך. מדובר בהצגת סמכות דרך התוכן שלך, ולא רק בהסתמכות על הסמכות האישית.
לסיכום
E-E-A-T הוא קריטי לדירוג גבוה בגוגל ולבניית אמון עם הקהל שלך. על ידי התמקדות בניסיון, מומחיות, סמכות ואמינות, תוכל ליצור תוכן שלא רק מדורג טוב אלא גם מתחבר לקוראים שלך.
גוגל מעריכה תוכן שהוא אותנטי, מהימן ונכתב על ידי מקורות בעלי ידע. בין אם אתה כותב על בריאות, פיננסים או כל נושא אחר, יישום עקרונות E-E-A-T יעזור לך להתבלט ולהשיג הצלחה ארוכת טווח.
על ידי מתן עדיפות לתוכן איכותי שמשקף את העקרונות הללו, לא רק שתדרג גבוה יותר, אלא גם תבנה קהל נאמן ומעורב.